איך תמצאו את המסך הטוב ביותר בתקציב סביר? כל התשובות המאמר הבא

אם אתם מכורים למשחקי מחשב ומעוניינים להשקיע בהם אתם יכולים למצוא מסכי גיימינג ב-15,000 ₪ ויותר. אבל אל דאגה ניתן למצוא גם מסך גיימינג ב-600 ₪, הכול תלוי בציפיות שלכם. ככל שתשקיעו יותר תקבלו חוויית משחק טובה יותר, יותר פיצ'רים, עיצוב נוח יותר וכו'. 

וזה רק לא נוחות, גיימרים מקצועיים משתמשים רק במסכים איכותיים המאפשרים להם להגיב יותר מהר במשחקים תחרותיים כמו משחקי ספורט אלקטרוני (CS:GO וכדומה), שההפסד שם הוא תוצאה של תגובה מאוחרת בחלקיק שנייה. אך כמובן שאין צורך להפריז במסך יקר מאוד.

מה משפיע על מהירות התגובה?

יש שני דברים עיקריים המשפיעים על המהירות: חדות המסך וזמן התגובה של המסך. החדות נקבעת לפי מספר רזולוציות – ככל שהמספר גדול יותר כך החדות טובה יותר (אך לא גדול מדי), וכן זמן התגובה של המסך. דבר נוסף המשפיע על מהירות התגובה הוא קצב הריענון, ככל שקצב הריענון גדול יותר כך המחשב יגיב מהר יותר, קצב הריענון נמדד ביחידות של הרץ.  

המספרים של מסכי הגיימינג

  • זמן תגובה – המועדף ביותר הוא 1 ms (1 מילי שנייה).
  • קצב ריענון – קיים בגדלים שבין 60 Hz ל-480Hz . הטובים לגיימינג הם מסכי 480Hz וניתן להסתפק גם עם מסך של 240Hz.    
  • רזולוציה מומלצת היא 1920X
  • גודל מסך מומלץ לגיימינג לרזולוציה הנ"ל – 24 אינץ'.

 

(אם הרזולוציה גדולה יותר מומלץ לרכוש מסך גדול יותר).

 

ניתן גם לרכוש מסך רחב יותר ביחס תצוגה של 21:9 ויותר, הרזולוציה הרצויה למסכים אלו היא 2560X1080. (מספרי היחס מייצגים יחס גובה : רוחב, הגודל הסטנדרטי הוא 16:9 והגדול ביותר הוא 32:10).

מה עוד משפיע על חוויית הגיימינג?

הפאנל, גם הוא צריך לקבל יחס בעת בחירת מחשב לגיימינג. הפאנל משפיע על זמן התגובה ועל איכות התמונה שתתקבל וההבדל בין הצבעים במסך. הפאנלים הקיימים בשוק הם – TN, PLS, VA ו-IPS. הפאנל המומלץ הוא TN בשל מהירות התגובה שלו, למרות שהפאנלים האחרים מספקים תמונה יותר ברורה וחדה, אך מצד שני הם יקרים יותר ללא תועלת ממשית לגיימר, כי מהירות התגובה שלהם איטית יותר (4 ms). 

 

דבר נוסף המשפיע על חוויית הגיימינג הוא הסנכרון. מה זה הסנכרון? הסנכרון מתאם בין כרטיס המסך למסך, כך שלא תתקבל תמונה מקוטעת בעת תנועה מהירה, עובדה שיכולה להיות קריטית לגיימר תחרותי. בעניין הסנכרון מומלץ להיוועץ באיש מחשבים. 

החברות המוכרות והמקצועיות למסכי סמסונג הם:

סמסונג, Dell, LG, Asus ועוד. המחירים שלהם נעים בין 600 ל-2400 ₪. מעבר למסכים הסטנדרטיים גם מסכים קעורים משמשים את הגיימרים, ולא מדובר בהכרח במסכים יקרים, הם עומדים בטווח המחירים שהזכרנו בתחילת הפסקה. המסכים עתידים לשמש אתכם למשך כמה שנים טובות, מומלץ להשקיע במסך טוב ואיכותי.

 

בסופו של דבר, זכרו! מסך גיימינג הוא לא משחק!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *